El Paleolític és la primera unitat didàctica d'història amb la qual es treballa en 1º ESO, per açò em sembla la més indicada per a començar la traducció al valencià de les unitats que ja tinc llistes. La meua forma d'organitzar els recursos és amb pàgines especifiques de cada unitat didàctica / tema que incloguen tots els recursos relacionats amb aqueix tema, i d'altra banda pàgines organitzades per tipus de recursos (vídeos, activitats, etc.) i posar enllaços entre elles. La pàgina principal d'aquesta unitat és: https://www.profesorfrancisco.es/2016/07/prehistoria-paleolitic.html
Des d'eixa entrada es té accés a tots els recursos del entorn personal d'aprenentatge (PLE), que són els següents (per ordre descendent):
- Un resum amb un esquema de l'INTEF traduït al valencià
- Un enllaç a un portfoli (carpeta drive) amb tot el material i amb preguntes teòriques
- Enllaç a un vídeo tutorial amb rúbrica (en una altra pàgina) sobre la presentació de diapositives
- Una llista de vocabulari per a preparar un joc de cartes
- Mapes
- Més vídeos il•lustratius, ellaç a una pàgina específica de vídeos.
- Enllaç a la presentació de diapositives (en una altra pàgina) on totes les imatges, tenen una cita a la font i al seu autor.
- Activitat amb cinema
- Activitat amb línia del temps
- Activitats interactives online, la primera d'elaboració pròpia amb Educaplay
- Mini jocs
- Enllaç a una altra pàgina amb links a altres webs i blogs sobre aquest tema.
El nou vocabulari permet ampliar el repertori lingüístic de l'alumne en llengua valenciana. A més, es desenvolupa en profunditat el tema de l'hominització, ja que és un poquet complicat. Aquesta part servirà per a avaluar la capacitat de l'alumne d'explicar processos històrics usant correctament la llengua valenciana.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Muchas gracias por comentar, hacer sugerencias o por avisarme de algún error. Normas para comentar:
1. No respondo a preguntas que te haya hecho tu profesor. La ayuda que te ofrezco es este blog.
2. No se permiten comentarios inapropiados ni spam (publicidad) de sitios que no sean educativos, pero sí enlaces a webs o blogs que tengan contenidos relacionados con la temática de la entrada.
3. Sin errores gramaticales deliberados.
4. Usa un nombre para poder referirme a alguien en mi respuesta. Suelo tardar en responder.